Moderne Wiskunde (13e editie) - 2 vmbo gt(h)>
| 1 | Getallen | |||
| 1 |
Voorkennis |
Rekenen met negatieve getallen (4) |
|
|
| 1 |
Vermenigvuldigen en delen |
Rekenen met negatieve getallen (6) |
||
| 1 |
kwadraten |
Rekenen met kwadraten (2) |
||
| 1 |
Wortels |
Rekenen met wortels (4) |
||
| 1 |
Machten en wetenschappelijke notatie |
Wetenschappelijke notatie (2) |
||
| 1 |
Rekenvolgorde |
Rekenvolgorde (8) |
||
| 1 |
Wortels optellen en aftrekken | |||
| 1 |
Wortels vermenigvuldigen | |||
| 1 |
Wortels vereenvoudigen | |||
| 2 | Formules | |||
| 2 |
Voorkennis | |||
| 2 |
Grafieken vergelijken | |||
| 2 |
Werken met formules | |||
| 2 |
Formule, tabel en grafiek | |||
| 2 |
Formules anders schrijven | |||
| 2 |
Formules en vergelijkingen | |||
| 2 |
Enkele haakjes wegwerken | |||
| 3 | Oppervlakte | |||
| 3 |
Voorkennis | |||
| 3 |
Oppervlakte parrallellogram | |||
| 3 |
Oppervlakte driehoek | |||
| 3 |
Inlijsten | |||
| 3 |
Oppervlakte bijzondere vierhoeken | |||
| 3 |
Oppervlaktematen |
Lengte, oppervlakte en inhoud (2) |
||
| 3 |
Basis en hoogte in een driehoek | |||
| 3 |
Basis en hoogte in een parallellogram | |||
| 4 | Procenten | |||
| 4 |
Voorkennis | |||
| 4 |
Procenten vergelijken | |||
| 4 |
Rekenen met procenten | |||
| 4 |
Meer dan 100% | |||
| 4 |
Terug naar 100% | |||
| 4 |
Procenten en factor |
Procentrekenen (5) |
||
| 4 |
Exponentiële groei | |||
| 4 |
Exponentiële formules | |||
| 5 | lineaire formules | |||
| 5 |
Voorkennis | |||
| 5 |
Lineaire grafieken en formules | |||
| 5 |
Hellingsgetal en startgetal | |||
| 5 |
Lineaire formules maken | |||
| 5 |
Hellingsgetal en grafiek | |||
| 5 |
Recht evenredig | |||
| 5 |
Verticale lijn en lijn door twee punten | |||
| 6 | Vergroten | |||
| 6 |
Voorkennis | |||
| 6 |
Vergroten | |||
| 6 |
Factor | |||
| 6 |
Rekenen met de factor | |||
| 6 |
Omtrek en oppervlakte | |||
| 6 |
Schaal | |||
| 6 |
Gelijkvormige figuren | |||
| 6 |
Rekenen met gelijkvormigheid | |||
| h1 | kwadratische formules | |||
| h1 |
Formules met dubbele haakjes | |||
| h1 |
Dubbele haakjes wegwerken | |||
| h1 |
Formules met haakjes korter schrijven | |||
| h1 |
Kwadratische vergelijkingen | |||
| 7 | Stelling van Pythagoras | |||
| 7 |
Voorkennis |
|
||
| 7 |
Rechthoekige driehoeken | |||
| 7 |
De stelling van Pythagoras | |||
| 7 |
Langste zijde berekenen | |||
| 7 |
Rechthoekszijde berekenen | |||
| 7 |
De stelling toepassen | |||
| 7 |
Pythagoras in de kubus en in de balk | |||
| 7 |
Pythagoras in de piramide | |||
| 8 | Vergelijkingen | |||
| 8 |
Voorkennis | |||
| 8 |
Gelijksoortige termen | |||
| 8 |
De balans | |||
| 8 |
Vergelijkingen oplossen | |||
| 8 |
Het omslagpunt | |||
| 8 |
Oplossen van vergelijkingen met haakjes | |||
| 8 |
Ongelijkheden oplossen | |||
| 9 | Cirkels en cilinder | |||
| 9 |
Voorkennis | |||
| 9 |
Omtrek cirkel | |||
| 9 |
Oppervlakte cirkel | |||
| 9 |
Inhoud cilinder | |||
| 9 |
Inhoud in liters | |||
| 9 |
Inhoud samengestelde figuren | |||
| 9 |
Inhoud piramide en kegel | |||
| 9 |
Vergroten en inhoud | |||
| 10 | Verbanden | |||
| 10 |
Voorkennis | |||
| 10 |
Lineair verband | |||
| 10 |
Kwadratisch verband | |||
| 10 |
Wortelverband | |||
| 10 |
Periodiek verband | |||
| 10 |
Verbanden en grafieken | |||
| 10 |
Formules herleiden | |||
| 10 |
Grafiek bij kwadratische formules | |||
| 11 | Tekenen en rekenen | |||
| 11 |
Voorkennis | |||
| 11 |
Doorsnede | |||
| 11 |
Prisma | |||
| 11 |
Tekenen | |||
| 11 |
Grensvlakdiagonaal | |||
| 11 |
Lichaamsdiagonaal | |||
| 11 |
Perspectief | |||
| 11 |
Inhoud prisma | |||
| 12 | Statistiek | |||
| 12 |
Voorkennis | |||
| 12 |
Beeld-, staaf- en lijndiagram | |||
| 12 |
Cirkeldiagram | |||
| 12 |
Turftabel en steelbladdiagram | |||
| 12 |
Modus en gemiddelde | |||
| 12 |
Indeling in klassen | |||
| 12 |
Mediaan | |||
| h2 | Ontbinden in factoren | |||
| h2 |
Ontbinden in factoren | |||
| h2 |
Ontbinden van tweetermen | |||
| h2 |
Ontbinden van een drieterm | |||
| h2 |
A × B = 0 | |||
| h2 |
Kwadratische vergelijking | |||
| h3 | Kijk op kans | |||
| h3 |
Kansen | |||
| h3 |
Rekenen met kansen | |||
| h3 |
Boomdiagrammen | |||
| h3 |
Tellen en machten | |||